Sjuklingar

Vi har drabbats av förkylning här hemma. Annie som fyller två nästa vecka har hittills bara varit hes en gång och så haft tredagarsfeber en annan gång, men nu är hon rejält snorig. Jag har ont i halsen, likaså hussepappa.
Det är lite intensivt just nu. I helgen åker Maria och jag till Finland och håller klickertränarkurser i Kimito. Nästa vecka fyller Annie två år och dagen efter det ska hon få börja i parken. Parkverksamheten är för barn över två år, man lämnar barnen 3 timmar i lekpark med personal, och så är de ute och leker. Jag ska också börja jobba, två dagar per vecka med start nästa vecka. Plus att natten till torsdag den veckan startar resan till vinnarutställningarna i Herning, Danmark för mig och Vera. Spännande! Vi ska åka med en finsk buss, jag och Marie E, jag är redan säker på att det blir ett äventyr… 🙂 Vera fäller så sakteliga ur sin päls så vi får se hur hon ser ut om en dryg vecka.

Annars tränar jag och Vera en hel del, och med risk för att bli tjatig så är jag SÅ lycklig för att hon är taggad, på och ivrig att jobba. Plötsligt är det roligt att träna, och vi gör framsteg hela tiden. En jätteskillnad mot i våras/somras. Hoppas få ännu mera tid till hundträning när Annie är i parken och jag inte jobbar.

Tjejerna myser i soffan framför barnprogrammen…:

Annie & Vera

2 reaktioner till “Sjuklingar”

  1. Gott att se ett klassiskt kelpiemys med magen blottad, det är beviset på trygghet och total avkoppling.

Lämna en kommentar